Budgetbeheer
Het overzicht in uw financiën kwijt? Dat kan iedereen overkomen.
Ingewikkelde regelingen, toeslagen, druk van schuldeisers of het niet stellen van prioriteiten kan tot financiële zorgen leiden, die grote invloed hebben op uw dagelijks leven.
Budgetbeheer kan dan meerwaarde hebben om het overzicht en de rust weer terug te brengen. Budgetbeheer heeft altijd als doel om jouw financiële zorgen te verminderen en ervoor te zorgen dat jij weer verder kunt.
Budgetbeheer Basis
Bedoeld voor cliënten, die zekerheid wensen dat de vaste lasten worden betaald. Het overige inkomen wordt na betaling van alle vaste lasten doorgestort naar de eigen rekening.
- online-inzicht in uw financiën
- de zekerheid dat jouw vaste lasten en rekeningen worden betaald
- hulp en advies bij belastingen, toeslagen en gemeentelijke heffingen
- geen zorgen meer over mogelijke achterstanden in de vaste lasten
Budgetbeheer Plus
Bedoeld voor cliënten, die meer ondersteuning wensen bij het beheer van de financiën. Alle vaste lasten worden doorbetaald, leefgeld verstrekking en voorliggende voorzieningen worden aangevraagd. Budgetbeheer plus kan gecombineerd worden met schuldhulpverlening.
- online-inzicht in uw financiën
- de zekerheid dat jouw vaste lasten en rekeningen worden betaald
- aanvragen toeslagen en gemeentelijke heffingen
- indienen belastingaangifte
- wekelijks een vast bedrag voor de boodschappen
Veel gestelde vragen
-
Wat is het verschil tussen budgetbeheer en beschermingsbewind?
Beschermingsbewind wordt uitgesproken door de kantonrechter. De bewindvoerder neemt de financiële beslissingen en zonder toestemming van de bewindvoerder mogen geen overeenkomsten worden aangegaan.
Budgetbeheer betreft een onderlinge overeenkomst, waarmee u de budgetbeheerder machtigt uw financiële zaken te regelen. Om dit traject te starten is geen uitspraak van de Rechtbank nodig.
-
Blijf ik betrokken bij mijn financiën?
Je kunt altijd inloggen op het klantenportaal, waardoor je 24/7 inzicht hebt in uw financiële gegevens en budgetplan. Voor vragen kunt u altijd terecht bij uw dossierbehandelaar.
Bij budgetbeheer standaard worden uw vaste lasten doorbetaald, maar blijft u zelf verantwoordelijk voor de overige financiële zaken.
Bij budgetbeheer plus worden alle financiële zaken geregeld. U ontvangt leefgeld, maar ook het indienen van een belastingaangifte, aanvragen toeslagen en het aanpakken van schuldenproblematiek behoort dan tot de taken van de budgetbeheerder.
-
Hoe kan ik budgetbeheer opzeggen?
Je gaat het budgetbeheer aan voor minimaal 1 jaar. Hierna is het opzegbaar met een opzegtermijn van twee maanden.
-
Ontvang ik nog mijn eigen post?
Bij budgetbeheer standaard ontvangt u uw eigen post. Bij budgetbeheer plus verzoekt de budgetbeheerder de diverse instanties om de financiële post naar ons kantoor te sturen. Privé-post blijft u vanzelfsprekend op uw huisadres ontvangen.
“Budgetbeheer geeft mij rust en zekerheid, waardoor ik weer aan andere voor mij belangrijke zaken toekom.” Riet van de Beek
Betrokken blijven bij uw financiën
Via ons eigen portaal heeft u 24/7 inzicht in uw financiële situatie. Naast de saldi en af- en bijschrijvingen op uw rekeningen treft u in het portaal uw budgetoverzicht, dat automatisch wordt geactualiseerd aan de hand van de mutaties op uw rekening alsmede alle belangrijke documenten uit uw dossier.
Tevens bestaat de mogelijkheid om vanuit het portaal rechtstreeks te communiceren met uw contactpersoon en worden belangrijke mededelingen op de aanvangspagina weergegeven.
Kennismaken?
Persoonlijke benadering staat bij ons voorop. Na het eerste contact plannen wij altijd een geheel vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek met u in.
Tijdens dit gesprek besluiten we samen of budgetbeheer een goede en passende oplossing voor u is.